Examen atestare MDRAP 2016 – Un an și o zi de la Colectiv. Realitatea tristă: e mai rău ca înainte

A trecut un an…

A trecut un an de când a murit tata și de când au fost executați 64 de tineri în Clubul Colectiv fără să aibă nicio șansă. 

Este interesant să vedem ce a făcut Statul Român, instituțiile sale și oamenii din spatele lor în ultimul an. Așadar măsuri, acțiuni și realizări:

  1. A fost relaxată legislația cu privire la construcțiile/spațiile care se supun obligatoriu avizării/autorizării din punct de vedere al securității la incendiu. Motivul este unul simplu: mai puțin de lucru pentru cei de la ISU și unitățile subordonate. Rezultatul este mai trist: sacrificarea siguranței persoanelor.
Relaxarea lu' Cioloș - mai puțină muncă, mai puțină responsabilitate și mai puțină securitate la incendiu
  1. A fost prelungit termenul de funcționare pe proprie răspundere a obiectivelor ce se supun avizării/autorizării pentru securitate la incendiu fără a solicita un plan de intrare în legalitate din partea proprietarilor/utilizatorilor. Acest gest populist permite funcționarea locațiilor gen Colectiv doar pe răspunderea administratorilor, unde am văzut consecințele.
  1. S-au rotit cadrele în sistem. La Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a fost numit inspector șef, brigadier general (sau generalul de brigadă) Vasilică Ovidiu, persoana care nu are nicio competență pe domeniu, fiind incapabil să înțeleagă noțiuni de bază ale domeniului securității la incendiu. La ISU București a fost numit colonelul Zară Sorin Alexandru de la ISU Brașov, personaj care a avizat falsul în documente de la Creșa 8 din Brașov. Momentan în departamentele de avizare/autorizare ale IGSU și unităților subordonează își desfășoară activitatea un număr de 130-140 inspectori de prevenire, evident un număr insuficient
Jandarmul Vasilică reciclat tătic la pompieri și pompieri schimbați cu super-pompieri
  1. Nu a fost emisă Hotărârea de Guvern prevăzută la art. 44 din Legea 307/2006 cu privire la apărarea împotriva incendiilor, singurele locații ce pot fi închise azi pentru încălcarea gravă a cerinței de securitate la incendiu sunt cele stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 915/2015, mai exact clădiri/spații de cultură, comerț și turism, așa cum se specifică prin adresa de la MAI întocmită de comisar de poliție Lupu Ileana (sper că observați aberația: la chestiuni legate de securitatea la incendiu răspunde un milițian). Ca atare creșele, grădinițele, școlile, spitalele, bisericile, clădirile autorităților publice, gările, aerogările, autogările, clădirile de birouri, băncile, halele de producție și/sau depozitare, stațiile de carburanți și/sau GPL nu pot fi închise.
  1. Numărul verificatorilor de proiecte este dezastruos, numărul exact nefiind clar, având în vedere că nu au fost excluse persoanele decedate și cadrele active IGSU care nu pot verifica proiecte cât timp sunt în activitate în structurile MAI), existând în număr de 7 județe fără niciun verificator și 13 județe doar cu unul. Cu toate acestea, nu se atestează alți verificatori din afara sferei de influență.
  2. Atestarea tehnico-profesională pentru competența de verificator de proiecte se face în mod discreționar de un grup restrâns de oamenii, care făcând abuz de putere și trafic de influență limitează numărul verificatorilor și experților în mod artificial. Începând cu anul 2010, se atestează cadre active IGSU și unități subordonate. Aceste cadre nu pot efectua verificări cât timp sunt cadre active, deci numărul verificatorilor disponibili este și mai mic. Sistemul este foarte simplu: își obțin atestatele în exercitarea funcției prin trafic de influență, se pensionează la 45 de ani, beneficiază de pensie specială (din banii noștri) și se apucă de produs în privat cu atestările profesionale. Printre multele cadre active atestate, alături de colonelul Zară Alexandru Sorin, se remarcă ofițerul specialist Golgojan Puiu Ionel de la IGSU, a cărui lucrare de doctorat cu privire la contribuții pentru îmbunătățirea securității la incendiu este secretă și nu poate fi consultată în format electronic. Acest personaj este atestat, în mod abuziv, fără a avea vechimea în domeniu minimă cerută de lege și ca verificator instalații termice și sanitare (It și Is).
col. ing. verif. Zară Sorin Alexandru
mr. ing. verif. exp. teh. dr. Golgojan Puiu Ionel
  1. Protejarea infractorilor și mușamalizarea falsurilor de către cadre de conducere: colonel Rechitean Stelian Ioan – inspector șef ISU Brașov, Ilie Tiberiu – inspector șef regional Inspectoratul Regional în Construcții Brașov. Aceștia au refuzat să aplice prevederile art. 291 din Codul de Procedura Penală cu privire la falsul în documentele ce au stat la baza obținerii avizului de securitate la incendiu pentru Creșa 8 din Brașov. Persoanele implicate în acest fals sunt: col. Zară Alexandru Sorin – adjunctul inspectorului șef ISU Bucuresti-Ilfov și verificator securitate la incendiu, generalul de divizie(r) Crăciun Ionel – fostul comandant al Corpului Pompierilor Militari (paradoxal acesta a avizat normativul de creșe – indicativ NP022/1997), verificator și expert securitate la incendiu, col. (r) Trif Ionel – fost cadru ISU Brașov și verificator de proiecte securitate la incendiu, arhitect Orfanu Bartolomeu Radu – fost președinte PNL Brașov, Maria Dumitrescu – șef serviciu Autorizării Construcții din Primăria Brașov (în atenția DNA din 2011, dar nederanjată de aceștia nici până la momentul prezentului articol), precum și alte persoane.
  1. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență emite puncte de vedere ce exced prevederile legale în funcție de anumite interese, asumându-și, în mod neconstituțional rolul de legiuitor.
  1. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență emite răspunsuri discreționare incomplete la solicitări, iar cele la care dorește să răspundă conțin informații false. Nu se schimbă multe nici când reiterezi solicitărilerăspunsul fiind cam tot același.
  1. Conform răspunsului la solicitarea de informații, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență nu știe și nici nu vrea să afle următoarele informații:
  • numărul obiectivelor care se supun avizării/autorizării pentru securitate la incendiu
  • numărul de sesiuni de pregătire profesionale organizate de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență cu personalul din Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și unitățile subordonate, data, durata, locația, tematica, gradul și funcția persoanelor care au participat de la înființare până în prezent
  • măsurile concrete în vederea identificarii în teren a obiectivelor ce se supun avizării/autorizării
  • alte informații.
  1. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență nu respectă principiul legalității.
Noua conducere de la Ia comanda Inspectoratului pentru Situații de Urgență "Dealul Spirii" București-Ilfov

Cam asta este situația în România la un an de la tragedia de la Colectiv. Asta a facut statul: a relaxat legislatia, a prelungit termenul de funcționare pe proprie răspundere, a plimbat cadre fără competențe dintr-o instituție în alta, a protejat infractorii nerespectând prevederile legale, a mușamalizat falsuri, nu a angajat personalul necesar desfășurării activității în niciun departament de avizare/autorizare de pe teritoriul României, controlează și limitează numărul verificatorilor la un grup restrans de interese în baza unei legislații neconstituționale.

Eu cam asta am avut de zis. Acum rămâne să vedem dacă mai interesează pe cineva.

Abonează-te și află ce șmenuri mai fac "băieții deștepți" pe banii tăi

MDLPA

Leave a Comment